Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLetnes, Mari-Ann
dc.date.accessioned2022-05-04T10:18:01Z
dc.date.available2022-05-04T10:18:01Z
dc.date.created2020-10-12T22:08:43Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationFormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk. 2020, 13 (1), 1-16.en_US
dc.identifier.issn1890-9515
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2994116
dc.description.abstractI denne artikkelen gjøres en kritisk diskursorientert lesning av kulturskolen rammeplan for å belyse hvordan begrepene kvalitet og kunstnerisk kvalitet opptrer i kulturskolens fagplan for visuell kunst. Hensikten med artikkelen er å bidra med kunnskap om hvordan sentrale tekster i kulturskolens kontekst i og gjennom språket former forståelser om kvalitetsbegrepet og kunstnerisk kvalitet. Når kvalitetsbegrepet bringes inn i kulturskolens kontekst er det interessant å undersøke ulike forståelser som deles og forhandles mellom kulturskolens aktører. Gjennom å analysere fagplanen for visuell kunst i lys av fagplanens høringsutkast, Norsk kulturskoleråds strategi 2020, generell del i Rammeplan for kulturskolen : Mangfold og fordypning, veiledning for lokalt rammeplanarbeid og hjemmesiden www.kulturskoleradet.no forsøker jeg å vise hvordan kvalitetsbegrepet og forståelse for kvalitet og kunstnerisk kvalitet løftes frem som et strategisk grep for å sikre god undervisning i kulturskolens mange klasserom.en_US
dc.language.isomisen_US
dc.publisherOsloMeten_US
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.titleKvalitet og kunstnerisk kvalitet i kulturskolens fagplan for visuell kunsten_US
dc.title.alternativeKvalitet og kunstnerisk kvalitet i kulturskolens fagplan for visuell kunsten_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber1-16en_US
dc.source.volume13en_US
dc.source.journalFormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikken_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.doi10.7577/formakademisk.3484
dc.identifier.cristin1839015
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal