Vis enkel innførsel

dc.contributor.editorBandlien, Bjørn-Terje
dc.contributor.editorOlaussen, Ingvild Olsen
dc.contributor.editorLetnes, Mari-Ann
dc.contributor.editorAngelo, Elin
dc.date.accessioned2022-03-11T07:27:07Z
dc.date.available2022-03-11T07:27:07Z
dc.date.created2021-11-12T19:02:12Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-82-02-71634-9
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2984415
dc.description.abstractDenne antologien presenterer forskningsprosjekter som undersøker kvaliteter og spenninger i ulike former for samarbeid om utdanning i og mellom forskjellige kunstfag, kunstformer og utdanninger. Bidragsyterne er lærere, ledere og forskere fra kulturskole, grunnskole og barnehage, samt disse skoleslagenes lærerutdanninger. Datamateriale for studiene er samlet innenfor disse skoleslagene og i samarbeidsprosjekter mellom dem. Forskningsprosjektene undersøker en rekke temaer; kulturskolens eksterne og interne samarbeidskonstellasjoner, mangfold, trivsel, spenninger og motsetninger ved samarbeid mellom kulturskole og grunnskole, møter mellom ulike kunstsyn i praksisfeltet, tyske musikkskolelæreres utfordringer i møte med musikkundervisning i grunnskolen, samarbeid mellom studenter og barn om produksjon av musikkteater, statistisk beskrivelse av valgfaget produksjon for sal og scene, undersøkelser om hvordan performative og transformative pedagogiske praksiser med blant annet motstand, forstyrrelser og overskridelser som sentrale elementer, kan åpne for forståelser av ulikhet og det underlige. Antologien inneholder også en oversikt over den omfattende forskningen om samarbeid mellom musikkskole og grunnskole i Tyskland knyttet til prosjektet Jedem Kind ein Instrument. Antologien gir særlig et bidrag til forskning hvor kulturskolen er et omdreiningspunkt, siden kulturskolen står i så mange ulike samarbeidskonstellasjoner. Ideen om antologien ble unnfanget i et musikkpedagogisk forskningsmiljø som i trå med fokuset på samarbeid, ønsket å omfavne bredden av ulike kunstfag, kunstformer og utdanningeren_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCappelen Damm Akademisken_US
dc.relation.ispartofMusPed:Research
dc.relation.ispartofseriesMusPed:Research;
dc.relation.urihttps://press.nordicopenaccess.no/index.php/noasp/catalog/book/152
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleUtdanning i kunstfag: Samarbeid, kvalitet og spenningeren_US
dc.typeBooken_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber384en_US
dc.source.issue3en_US
dc.identifier.doi10.23865/noasp.152
dc.identifier.cristin1954220
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal