Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMorsund, Ewa
dc.contributor.authorAmundsen, Wivi
dc.date.accessioned2022-02-18T18:22:38Z
dc.date.available2022-02-18T18:22:38Z
dc.date.issued2020
dc.identifierno.ntnu:inspera:53721912:16892372
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2980213
dc.description.abstractFolkevalgte bruker i stor grad sosiale medier, men etikken har kanskje ikke vært like framtredende. Temaet i denne oppgaven er bruk av etikk og sosiale medier. Oppgaven undersøker hvordan benytter folkevalgte i Norges tre største kommuner etiske retningslinjer ved bruk av sosiale medier. For å undersøke denne problemstillingen har det blitt anvendt kvalitativt metode. Det har blitt intervjuet de øverste folkevalgte posisjonene i de tre kommunene. Oppgaven konkluderes blant annet med at folkevalgte i Norges tre største kommuner benytter etiske retningslinjer på en ubevist måte, men ordformulering har en sentral plass når man skal kommunisere politikk til andre.
dc.description.abstractElected representatives use social media to a considerable degree, but the ethical aspect is perhaps not as prominent. The focus in this assignment is the utilisation of ethics and social media. The assignment examines how elected representative in Norway’s three largest municipalities use ethical guidelines when using social media. A qualitative approach have been utilised to investigate the issue. Interviews have been conducted with the top elected positions in municipal councils at Norway’s three largest municipalities. The assignment concludes, among other things, that elected representatives in Norway’s three largest municipal uses ethical guidelines in an unconscious way, but that a certain form of words are fundamental when communicating politics to others.
dc.language
dc.publisherNTNU
dc.titleFolkevalgtes bruk av etikk og sosiale medier.
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel