Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorOrtova, Martina
dc.contributor.advisorKaloudis, Aristidis
dc.contributor.authorSundal, Anette
dc.date.accessioned2022-02-01T18:23:41Z
dc.date.available2022-02-01T18:23:41Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:77258566:82309413
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2976458
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDette er en casestudie i samarbeid med strømleverandøren Tibber. Det er en ung nordisk bedrift med mål om å redusere strømforbruk, gjennom bærekraftige teknologiløsninger og mer bevissthet. Casestudien har undersøkt hvordan holdningene til en bedrift påvirker de ansatte, og hvor mye av personlige meninger som blir farget av profilen og kommunikasjonen innad i en bedrift. En har undersøkt endringen som har forekommet etter at de ansatte begynte å jobbe i Tibber, og om bærekraftsprofilen var en motivasjon til å søke på jobben. Dagens opplegg har blitt kartlagt og vurdert. Videre har forbedringspotensialer og videreutvikling av bærekraftprogrammet i bedriften vært et tema, for å forbedre eksisterende rutiner og avdekke ønsker og behov hos de ansatte. Det er brukt både kvalitative og kvantitativ metode. Det ble gjennomført dybdeintervju, spørreundersøkelser og oppfølgingssamtaler. Hovedtyngden av analysearbeidet er gjort med resultat fra spørreundersøkelsen. Det eksisterer et tilsynelatende høyt nivå av engasjement, og konsensus rundt en bærekraftholdning. De ansatte har hatt en positiv utvikling med tanke på egne holdninger rundt bærekraft etter at de begynte i jobben. De er engasjert i dag, og ønsker enda mer fokus på temaet i fremtiden. Ytterligere informasjonsarbeid, utdanning, opplæring, kursing, konkurranser og insentiver trekkes frem som virkemidler for å videreutvikle bærekraftkulturen i bedriften.
dc.description.abstractThis is a case study in collaboration with the electricity supplier Tibber. It is a young Nordic company with the goal of reducing electricity consumption, through sustainable technology solutions and more awareness. The case study has examined how attitudes towards a company affect employees, and how much of personal opinions are colored by the profile and communication within a company. The change that has occurred since employees started working in Tibber has been investigated, and whether the sustainability profile was an incentive to apply for the job. Today's arrangements have been mapped and assessed. Furthermore, improvement potentials and further development of the sustainability program in the company have been an issue, to improve existing routines and uncover the wishes and needs of the employees. Both qualitative and quantitative methods are used. In-depth interviews, surveys and follow-up interviews were conducted. The majority of the analysis work is done with results from the survey. There exists a seemingly high level of engagement, and consensus around a sustainability profile. The employees have had a positive development in terms of their own attitudes towards sustainability since they started the job. They are engaged today and want even more focus on the topic in the future. Further information work, education, training, competitions and incentives are highlighted as instruments for further developing the sustainability culture in the company.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleEn casestudie i holdninger og engasjement rundt bærekraft blant ansatte
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel