Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHårstad, Stian
dc.date.accessioned2021-09-30T09:02:14Z
dc.date.available2021-09-30T09:02:14Z
dc.date.created2021-08-22T23:04:17Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationDel av: Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt i Nordenen_US
dc.identifier.isbn9788215050980
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2786508
dc.description.abstractEt kjennetegn ved den nyeste literacyhistoria er at vår daglige omgang med tekst og språk i stadig økende grad har involvert digital teknologi. I denne artikkelen anvendes et sosiolingvistisk prisme til å studere sentrale konsekvenser av den digitale skrivingas frammarsj. Framstillinga diskuterer særlig tilløpa til normpluralisering som er kartlagt på digitale plattformer, og går videre inn på hvordan eventuell forandring av velkjente språkhierarki kan tenkes å utgjøre ei didaktisk utfordring.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.ispartofMorsmålsfaget som fag og forskningsfelt i Norden
dc.relation.urihttps://www.idunn.no/morsmaalsfaget_som_fag_og_forskningsfelt_i_norden/1_digital_skriving_under_den_sosiolingvistiske_lupen_har_
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.titleDigital skriving under den sosiolingvistiske lupen: Har det skjedd en språklig revolusjon?en_US
dc.typeChapteren_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber21-45en_US
dc.identifier.doi10.18261/9788215050997-2021-03
dc.identifier.cristin1927878
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal