dc.contributor.author | Hårstad, Stian | |
dc.date.accessioned | 2021-09-30T09:02:14Z | |
dc.date.available | 2021-09-30T09:02:14Z | |
dc.date.created | 2021-08-22T23:04:17Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Del av: Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt i Norden | en_US |
dc.identifier.isbn | 9788215050980 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2786508 | |
dc.description.abstract | Et kjennetegn ved den nyeste literacyhistoria er at vår daglige omgang med tekst og språk i stadig økende grad har involvert digital teknologi. I denne artikkelen anvendes et sosiolingvistisk prisme til å studere sentrale konsekvenser av den digitale skrivingas frammarsj. Framstillinga diskuterer særlig tilløpa til normpluralisering som er kartlagt på digitale plattformer, og går videre inn på hvordan eventuell forandring av velkjente språkhierarki kan tenkes å utgjøre ei didaktisk utfordring. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.relation.ispartof | Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt i Norden | |
dc.relation.uri | https://www.idunn.no/morsmaalsfaget_som_fag_og_forskningsfelt_i_norden/1_digital_skriving_under_den_sosiolingvistiske_lupen_har_ | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no | * |
dc.title | Digital skriving under den sosiolingvistiske lupen: Har det skjedd en språklig revolusjon? | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.source.pagenumber | 21-45 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.18261/9788215050997-2021-03 | |
dc.identifier.cristin | 1927878 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |