Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKojan, Bente Heggem
dc.contributor.authorSørum, Sina
dc.date.accessioned2021-09-28T18:47:21Z
dc.date.available2021-09-28T18:47:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:79529906:9998986
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2785745
dc.description.abstractAlt for mange barn og unge opplever vold og overgrep i oppveksten, for å avdekke skadelige forhold og gi barna rett hjelp til rett tid må man snakke med dem. Barn utsatt for vold og overgrep sine rettigheter er ikke godt nok ivaretatt i dagens tjenestetilbud. Ved å bedre praksisen for informerende, undersøkende og samarbeidende samtaler om vold og overgrep med barn vil man bedre kunne sikre deres rettigheter til beskyttelse, rett hjelp til rett tid, medvirkning og privatliv. Denne oppgaven er en litteraturstudie som undersøker forholdene rundt gjennomføring av samtaler med barn utsatt for vold og overgrep, samt undersøker hva litteraturen sier om hvordan dagens praksis kan forbedres.
dc.description.abstractToo many children experience violence and abuse during their upbringing. To uncover harmful conditions and give the children the right aid at the right time, one must talk to them. Children experiencing violence and abuse do not have their rights properly safeguarded. By improving the practice for informative, investigative and collaborative conversations with children about violence and abuse, one will better secure their rights for protection, participation and privacy. This assigment is a litterature study investegating how these conversation are being carried out, and how current practice can be improved.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleTrygt å fortelle – Snakke med barn og unge utsatt for vold og overgrep
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel