Show simple item record

dc.contributor.advisorKristiansen, David
dc.contributor.authorRiedesel, Haakon Ferdinand
dc.date.accessioned2021-09-28T17:19:27Z
dc.date.available2021-09-28T17:19:27Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:78668897:51829360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2784215
dc.description.abstractFokuset i denne oppgaven ligger på sakte varierende andre ordens krefter, og sammenligningen av forskjellige metoder brukt til estimation. Den nødvendige bølge motstands RAO blir vunnet gjennom eksperimentell testing og ved bruk av det numeriske verktøyet ShipX fra MARINTEK A / S. Den sakte varierende andre ordens kraften beregnes ved hjelp av Newmans tilnærming og en tidsdomene-tilnærming og settes i perspektiv med bølge induserte krefter målt i experimentelt testing. Avhandlingen inkluderer også numeriske beregninger av stillevannmotstand ved hjelp av Holtrop og Mennens metode.
dc.description.abstractThe focus of this thesis lays on slowly varying drift forces, and the comparison of different methods used to estimate. The required added resistance RAO are obtained through experimental testing and the use of the numerical tool ShipX from MARINTEK A/S. The slowly varying drift force is calculated using Newman’s approximation and a timedomain approach and put into perspective to experimental found wave induced motion. The thesis also includes numerical calculations of calm water resistance using Holtrop and Mennen’s method.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleExperimental and numerical study of slowly varying added ship resistance in seaway
dc.typeMaster thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record