Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMjøen, Odd Morten
dc.contributor.authorFugelsnes, Mona Johanne
dc.date.accessioned2021-09-25T16:45:59Z
dc.date.available2021-09-25T16:45:59Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:81471222:30186263
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2783484
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractFormålet med denne studien er å utforske hvordan miljøterapeuter best mulig kan tilrettelegge for inkludering i skolen av elever med funksjonsnedsettelser. Studiens problemstilling er: «Hvordan kan en miljøterapeut legge til rette for et inkluderende miljø som fremmer trivsel og læring for personer med utviklingshemming i skolen?». Studien er en litteraturstudie som er basert på fem ulike forskningsartikler funnet gjennom systematiske litteratursøk i et utvalg av akademiske databaser. I analysen av resultatene i de ulike forskningsartiklene er det funnet tre hovedtemaer som relateres til litteraturstudiens problemstilling sammen med relevant teori. Disse temaene er sosial kontakt, inkludering og undervisningsmetode.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine how social workers can help facilitate inclusion and socializing in school for children with disabilities. The problem to be addressed in this study is “how can a social worker facilitate for an inclusive school environment that promotes well-being and development learning skills for pupils with disabilities?” This study is based on five already existing literature studies found through systematic research in academic databases. The results in the studies are analyzed in depth and three main themes are connected with other relevant theories. These themes are social contact, inclusion, and form of teaching.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleHvordan kan en miljøterapeut legge til rette for et inkluderende miljø som fremmer trivsel og læring for personer med utviklingshemming i skolen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel