Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFiskvik, Anne Margrete
dc.contributor.authorEndal Husevåg, Solveig Marie
dc.date.accessioned2021-09-24T18:30:12Z
dc.date.available2021-09-24T18:30:12Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:82974605:51966009
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2781803
dc.description.abstractDenne masteroppgåva er skriven tilknytt masterutdanninga Master of Arts in Dance Studies ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet. Formålet med studien har vore å undersøke korleis dansepedagogar kan motivere elevar til læring i den vidaregåande skulen, og korleis elevar opplever å bli motiverte i danseundervisning. Studien har si teoretiske forankring i sosial læringsteori og sosiokulturell teori der motivasjonsteorien om sjølvråde av Deci og Ryan, mestringsforventning av Bandura, det støttande læringsstillaset av Vygotskij og behovshiearkiet av Maslow er framheva og relevante teoriar. Denne studien baserer seg på kvalitativ forsking. Metoden eg har valt for innsamling av empiri er ei abuktiv tilnærming, og det har blitt brukt både primær- og sekundærdata i studien. Eg har gjennomført fem semistrukturerte intervju med elevar som går i 3. klasse på ei danselinje ved forskjellige vidaregåande skular. I analysen av funna har eg nytta ei hermeneutisk forankra tolkingsramme. Resultata i denne studien viser at informantane opplever motivasjon som ein grunnleggande og viktig faktor for læring i danseundervisning. Teoriar om menneske sine behov for sjølvråde, stadfesting og positiv sjølvoppfatning, sjølvrealisering, samt mestringsforventning, er avgjerande teoriar for korleis ein elev er mottakeleg for å bli motivert til læring. Det kjem også fram at dansepedagogar representerer teoriane om autonomistøtta, det støttande læringsstillaset og det emosjonelle stillaset. Desse teoriane er relevante for å motivere elevar til læring. I studien har informantane peika på følgande faktorar som er viktige for at dei skal oppleve motivasjon i danseundervisning: 1. Fokuspunkt for danseøkt. 2. Variert og energisk musikk. 3. Variasjon i fagleg innhald. 4. Observant og energisk pedagog. 5. Jamne tilbakemeldingar som er positive, konkrete og velmeinande. 6. Moglegheit for val. 7. Utfordringar. 8. Informasjon om plan for økt/dag. Ved at dansepedagogar er medvitne på desse faktorane og tek dei i bruk i danseundervisning, kan det legge til rette for større grad av motivasjon hos elevar.
dc.description.abstractThis master thesis is associated with the master´s program in Master of Arts in Dance Studies at the Norwegian University of Science and Technology. The purpose of this study has been to examine how dance educators can motivate their students to learning, and how students are experiencing being motivated in dance lessons in Upper Secondary School. The theoretical framework in this study is based on social learning theory and sociocultural theory, where the self-determination-theory by Deci and Ryan, self-efficacy by Bandura, the supportive learning scaffolding by Vygotskij, and the hierarchy of needs by Maslow is highlighted and relevant theories. This study is based on a qualitative research. The data has been collected with an abductive approach, and it has been used both primary- and secondary data in this study. I have conducted five semi-structured interviews with dance students in their last year of Upper Secondary School. I have used a hermeneutically anchored interpretive framework in the analysis of the results. The result of the study shows that the informants are experiencing motivation as a fundamental and important factor for learning dance. Theories of human need for self-determination, confirmation and positive self-perception, self-realization, and mastery expectation, are determinant for student’s responsiveness to motivational approaches in learning dance. The study also shows that dance educators represent the autonomy support, the supportive learning scaffolding and the emotional scaffolding. These theories are relevant for motivating students to learning dance. In this study, the informants pointed out the following factors that are important for them to experience motivation in learning dance: 1. Focus point for dance session. 2. Varied and energetic music. 3. Variation in academic content. 4. Observant and energetic educator. 5. Regular feedback that is positive, specific and well-meaning. 6. Possibility of choice. 7. Challenges. 8. Information about plan for session/day. Being aware of and implementing these factors are important for dance educators to facilitate a greater degree of motivation among the students who are learning dance in school.
dc.languagenno
dc.publisherNTNU
dc.titleMotivasjon i danseundervisning
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel