Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorUlvnes, Arne Morten
dc.contributor.authorHansen, Camilla
dc.contributor.authorBjørgen, Knut Anders
dc.contributor.authorHerregården, Ine Amalie
dc.date.accessioned2021-09-14T17:18:52Z
dc.date.available2021-09-14T17:18:52Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:80204379:81082139
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2777266
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne rapporten tar utgangspunkt i en kvalitativ undersøkelse med ni norske gründerbedrifter og deres anvendelse av Instagram for å bygge sin digitale merkevare. Instagram har de siste ti årene utviklet seg til å bli et viktig verktøy for eksponering av produkter og tjenester. Dette gjør det også enklere for kunden å bli kjent med de ulike bedriftene. Instagram er en gratis tjeneste som flere bedrifter velger å anvende for å øke salg, skape kjennskap, øke oppmerksomhet og komme i kontakt med kunder. Rapporten vil med utgangspunkt i teori drøfte verdien av digital merkevarebygging og har som formål å nyansere hvordan ni gründerbedrifter anvender Instagram. Vi har valgt å intervjue ni gründerbedrifter i ulike livsfaser, hvorav tre bedrifter er i tidlig oppstart, tre bedrifter i vekst og tre bedrifter som er godt etablert i sitt marked. Vi presenterer metode før analyse og drøfting av funnene våre. Konklusjonen trekker i retning av at anvendelsen av Instagram i stor grad varierer mellom de ulike bedriftene i de ulike livsfasene, basert på mål, budsjett, fokusområde og fremtidsplan. Selv om det er flere forskjeller finner vi likhetstrekk i at bedriftene ønsker å være personlige i sin kommunikasjon, men dette er noe vi ser at er enklere for de mindre bedriftene å opprettholde enn for de større bedriftene.
dc.description.abstractThis report is built upon qualitative examinations with nine Norwegians entrepreneurial companies and how they use Instagram to build their digital brand. Instagram has the past ten years developed to become a tool for the exposure of products and services. Connecting with the customers through a social media platform makes it easier for the customer to connect with the company. Due to Instagram being a free tool, the companies see the opportunities to grow, create knowledge, draw attention and connect with the customers. This report will discuss the theory based on the value of digital marketing and explain why nine entrepreneurial's are using Instagram as a promotion tool. We have chosen nine companies that find themself in different life cycle stages, three in the startup phase, three in the growth phase, and three in the established phase. We will present the method before we do the analysis and the discussion. The conclusion will explain that Instagram is an essential tool for all the nine entrepreneurial's, but their use will vary based on goals, budgets, focus target, and future plans. Although there are differences in the use of Instagram, there are some similarities like where they focus on being personal, which seems easier for the smaller business.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleNorske gründerbedrifters anvendelse av Instagram
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel