dc.contributor.advisor | Formo, Daniel Buner | |
dc.contributor.author | Dalen, Kristian Bjerke | |
dc.date.accessioned | 2021-09-14T16:42:02Z | |
dc.date.available | 2021-09-14T16:42:02Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier | no.ntnu:inspera:82007595:9024199 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2776767 | |
dc.description.abstract | Hvordan skal man arrangere idiomatisk for virtuelle instrumenter? Virtuelle instrumenter er i dag en stor del av film- og spillmusikk, men forsøker man å arrangere for et virtuelt orkester slik man arrangerer for et ekte orkester, blir resultatene fort skuffende. I denne oppgaven forsøker vi å finne ut hvordan vi kan gå frem for at musikk arrangert for virtuelle instrumenter skal kunne låte fint ved å analysere et utvalg musikkstykker og ut i fra disse analysene komme frem til hensiktsmessige teknikker, prinsipper og arbeidsmetoder. Vi vil også utforske de unike mulighetene som de virtuelle instrumentene byr på. | |
dc.description.abstract | How does one arrange idiomatically for virtual instruments? Virtual instruments are a big part of the music for film and video games today, but if one arranges for a virtual orchestra the same way one would arrange for a real orchestra, the results are disappointing. In this thesis we'll try to find out how we can arrange well for virtual instruments by analyzing a selection of pieces and formulating techniques, principles and approaches. We'll also explore the unique opportunities that virtual instruments present us with. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Idiomatisk arrangering for virtuelle instrumenter | |
dc.type | Bachelor thesis | |