• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for musikk
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for musikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

En Erketrøndersk Rapskive - Utforskning av Musikalsk Arv og Miljø

Skauby, Are Kjeldsberg
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:82007595:34432561.pdf (6.765Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2776765
Date
2021
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for musikk [367]
Abstract
I dette prosjektet har jeg skrevet og produsert en rapskive som forsøker å svare på om man kan høre lyden av et sted. Med rapskive menes et utvalg låter i hiphop-sjangeren. Jeg har lagt vekt på å finne og gjenbruke lydmateriale fra musikkinnspillinger med tilknytning til mitt hjemsted i Trøndelag / Midt-Norge. Lyd-materialet som har vært mine kilder er tidligere innspilte verker og opptak av lokale lydmiljø. I tillegg til dette har jeg fått med eksterne musikere til å sette sitt preg på uttrykket. Gjennom reflektering rundt hvordan en sjanger og et sted kan høres ut, har jeg forsøkt å gjenskape min egen oppfatning av sample-basert hiphop, identitet og sted. Sampling-begrepet i kontekst av hiphop vil si å hente ut et lydklipp fra et eksisterende stykke for så å manipulere det til gjenbruk i nye komposisjoner. Nettopp denne manipuleringen er mitt eget grunnlag og hoved-instrument for utforskningen av min musikalske arv i geografisk begrensning.
 
In this project I have written and produced a rap album that tries to answer whether you can hear the sound of a place. Rap album meaning a selection of songs within the hiphop-genre. I have emphasized finding and reusing sound material from music recordings connected to my homeplace in Trøndelag / Midt-Norge. The sources of my sound material are previously recorded pieces and recordings of local sound environments. In addition to this I have brought in external musicians to leave their own mark on the expression. Through reflections around how a genre or place can sound, I have tried to recreate my own experience of sample-based hiphop, identity and place. The sampling term in the context of hiphop means extracting a sound clip from an existing piece to manipulate it for its reuse in new compositions. Exactly this manipulation is my own basis and main instrument of exploring my musical heritage in a limited geographical sense.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit