Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorThon, Jan-Noël
dc.contributor.authorRønning, Tom Ørjan
dc.date.accessioned2021-09-14T16:14:34Z
dc.date.available2021-09-14T16:14:34Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:76651034:37361741
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2776676
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractTemaet rundt selve oppgaven er å nærmere undersøke gamle spills posisjon i dagens spillmarked. Teknologien utvikler seg og det gjør også spillene, men gamle spill er fortsatt populære. Med problemstillingen: «Hvilke faktorer er det som spiller inn til gamle spills popularitet med de teknologiske mulighetene som finnes i dag?», skal oppgaven ta for seg en del spørsmål som kan knyttes til denne problemstillingen. Metoden til oppgaven er basert på en grundigere lesning og sammenligning av ulike artikler og bøker som tar for seg begreper som nostalgi og følelser. Salgstall er også en viktig del av selve oppgaven og metoden som er knyttet til utførelsen av oppgaven. Konklusjonen rundt problemstillingen er at gjennomsnittsalderen av brukere av videospill stadig blir eldre, og at de ulike spillene og spillkonsollene har en kobling hos brukerne i form av nettopp følelser og nostalgi som går utenfor skjermen og påvirker de i det virkelig liv.
dc.description.abstractThe theme of the assignment is to look closer at old games’ position in today’s game market. Technology is developing every day, and so do the games, but the older games are still popular. With the research question: “What factors are there that makes the old games popular, even with the technological opportunities we have today?”, the assignment aims to answer a few questions revolving around this research question. The method of examination in this assignment is a closer reading and comparison of different articles and books that introduces some key concepts like nostalgia and feelings. Sales numbers are also an important part of the assignment and the method of examination. The assignments conclusion sees that the average age of a gamer gets older s the years go on, and that the games and game consoles have a connection to the nostalgia and feelings of the user that expands beyond the screen and affect them in their real life.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleRetrospillenes posisjon i 2021
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel