Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorCorneil, Marit Kathryn
dc.contributor.authorBjørnevaagen, Tora Tangerud
dc.date.accessioned2021-09-14T16:14:12Z
dc.date.available2021-09-14T16:14:12Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:76651034:49513702
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2776660
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne oppgaven presenterer en studie av videoapplikasjonen TikTok. Det er tjenestens problematiske trender som er utgangspunktet for spørsmålene som oppgaven reiser. For å belyse dette tema er det samlet inn dokumentasjon i form av tidligere forskningsartikler samt en casestudie av TikTok. David Buckingham er en forsker med bred kunnskap rundt temaene media, utdanning og unge mennesker. Hans forskning er et stort bidrag til denne oppgaven for å komme med et svar på problematikken som går ut på at medieutdanning er noe som bør tas inn i skolen. Media literacy er en del av medieutdanningen som blir svært viktig for barn og unge når det kommer til å ha de kunnskaper, evner og kompetanse som er nødvendig for å kunne bruke og tolke medier.
dc.description.abstractThis thesis presents a study of the video application TikTok. The problematic trends emerging from this service are the basis for the questions raised in this thesis. To shed light on the topic, documentation has been collected in the form of previous research articles as well as a case study of TikTok. David Buckingham is a researcher who has a broad knowledge of media topics, education and young people. His research into media education has made a major contribution to answering the problems this thesis raises. Media literacy is a component of media education that is important in helping children and young people obtain the knowledge, skills and competence needed to be able to use and interpret media.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleKunnskapsbehov i en digitalisert oppvekst
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel