Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHoel, Aurora
dc.contributor.authorMarstein, Elise Schermacher
dc.date.accessioned2021-09-14T16:13:57Z
dc.date.available2021-09-14T16:13:57Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:76651034:34788915
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2776651
dc.description.abstractUngdomsårene anses å være de mest kritiske for menneskets identitetsdannelse, og man søker bekreftelse på sin identitet i sosiale grupper. Brukere på sosiale medier etablerer online fellesskap gjennom identitetsmarkering i tekst og bilde. Denne oppgaven tar for seg identitetsdannelsen og det online fellesskapet gen z som har blomstret opp blant unge brukere på TikTok de siste månedene. Gjennom analyser av fire TikTok-videoer undersøkes markeringen av gen z’s identitetsuttrykk. Nøkkelord: Identitetsdannelse, online fellesskap, sosiale medier, TikTok, generasjoner.
dc.description.abstractAdolescence is considered to be the most critical for human identity formation, and one seeks confirmation of one's identity in social groups. Social media users establish online communities through identity marking in text and image. This assignment addresses the identity formation and the online community gen z that has flourished among young users of TikTok in recent months. Through analyzes of four TikTok videos, the marking of gen z's identity expression is examined. Keywords: Identity formation, online community, social media, TikTok, generations.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleGen Z: Identitetsdannelser og online fellesskap på TikTok
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel