• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Filmmusikk i norsk film: en analyse av filmmusikken i noen av de største norske filmene

Kristiansen, Ib Alexander J
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:76749986:36755149.pdf (6.535Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2776649
Date
2021
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for kunst- og medievitenskap [894]
Abstract
I denne oppgaven har jeg undersøkt noen av de største norske filmene og deres bruk av filmmusikk. De tre filmene jeg har tatt for meg er Flåklypa Grand Prix (Caprino, 1975), Orions belte (Solum, 1985) og Max Manus (Rønning og Sandberg, 2008). Gjennom analyse av filmmusikken i de tre filmene har jeg forsøkt å gi et innblikk i bruken av filmmusikk i filmene. Resultatet av dette var at filmene hadde flere forskjellige tilnærminger til bruken av filmmusikk. Det var også noen likheter i bruken av filmusikk på tvers av de forskjellige filmene. Det er tre filmer som har forskjellig sjanger, stil og samtidig og derfor også forskjellig bruk av filmmusikk.
 
In this thesis I have examined some of the biggest Norwegian films and their use of film music. The three films I have chosen to analyse are Flåklypa Grand Prix/Pinchcliffe Grand Prix (Caprino, 1975), Orions belte/Orion's Belt (Solum, 1985) and Max Manus (Rønning and Sandberg, 2008). Through analysis of the film music in the three films, I have tried to give insight into the use of film music in these films. The result of the analysis was that the films had several different approaches to the use of film music. There were also some similarities in the use of film music across the different films. They are three films that have different genres, styles and are from different times and therefore also different uses of film music.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit