Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSchofield, Daniel
dc.contributor.authorBekke, Scott Aleksander
dc.date.accessioned2021-09-14T16:13:21Z
dc.date.available2021-09-14T16:13:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:76651034:49506627
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2776629
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractFormålet med bacheloroppgaven er å besvare problemstillingen, hvordan opplever tre aktører i næringslivet digitaliseringen som følge av en global pandemi? Dette er en dagsaktuell tematikk ettersom oppgaven ble skrevet underveis i den globale korona-pandemien. For å besvare problemstillingen har det blitt gjennomført fokuserte intervjuer av tre informanter hvor to av disse er aktører i næringslivet, og den siste informanten fungerer som et bindeledd mellom offentlig forvaltning og næringsliv. Oppgaven benytter empirisk tilnærming og funnene fra intervjuene er sortert etter fire kategorier: digital kompetanse, kommunikasjon, arbeidsmiljø og artefakter, hvorav hjemmekontor er et sentralt begrep som knyttes til hver kategori. Gjennom analyse kommer det frem i resultatene at informanten som rangerer sin egen digitale kompetanse høyest, også uttrykker minst misnøye rundt arbeidsmiljøet. Disse funnene er med på å bygge oppunder dette med at høyere kompetanse gir flere muligheter i artefaktene, og dermed også kan styrke trivsel og arbeidsmiljø. Alle informantene er enige om at det var enklere å gjennomføre arbeidsoppgavene sine før korona-pandemien inntraff.
dc.description.abstractThe purpose of the bachelor thesis is to answer the problem, how do three actors in business experience digitalisation as a result of a global pandemic? This is a current topic as the thesis was written during the global corona pandemic. To answer the problem, focused interviews have been conducted with three informants, two of whom are actors in the business community, and the last informant acts as a link between public administration and the business community. The thesis uses an empirical approach and the findings from the interviews are sorted by four categories: digital competency, communication, work environment and artifacts, of which home office is a key concept associated with each category. Through analysis, it appears in the results that the informant who ranks his own digital competence highest, also expresses the least dissatisfaction with the work environment. These findings contributes to the fact that higher competence provides more opportunities in the artifacts, and thus can also strengthen well-being and working environment. All the informants agree that it was easier to carry out their tasks and assignments before the corona pandemic occurred.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleHvordan opplever tre aktører i næringslivet digitaliseringen som følge av en global pandemi?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel