Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBekken, Gunn Ragnhild
dc.contributor.authorHaug, Amanda Jørgine
dc.date.accessioned2021-09-14T16:13:21Z
dc.date.available2021-09-14T16:13:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:76651034:13065797
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2776628
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDrama-videoer på YouTube har økt i popularitet og omfang de siste årene. Stadig større skandaler og diskusjon på internett rundt disse skandalene har tiltrukket seg oppmerksomhet fra annonsører på YouTube. Denne oppgaven undersøker hvordan drama-YouTubere gjennom sitt virke er med på å påvirke når YouTube som plattform velger å sette inn tiltak. Oppgaven ser nærmere på drama-YouTuberen Angelika Oles for å undersøke fenomenet nærmere.
dc.description.abstractDrama videos on YouTube have grown in popularity and scope in recent years. Ever larger scandals and discussions online around these scandals have attracted the attention of advertisers on YouTube. This paper looks at how drama YouTubers, through their work, is influencing when YouTube as a platform choses to take measures. The paper will specifically look at the drama YouTube Angelika Oles to further research this phenomenon.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleDrama på YouTube: et eksempel på deltakerkultur i praksis
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel