dc.contributor.advisor | Rasmussen, Bjørn | |
dc.contributor.author | Johansen, Glenn Thomas Krahl Johansen | |
dc.date.accessioned | 2021-09-14T16:05:41Z | |
dc.date.available | 2021-09-14T16:05:41Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier | no.ntnu:inspera:53759497:9882088 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2776585 | |
dc.description.abstract | Sammendrag
Denne masteroppgaven tar for seg produsentens plass i en liten demokratisk teatergruppe, produsentens oppgaver i produksjonen og produsenten som en del av det kunstneriske teamet. I denne oppgaven er det lagt spesielt fokus på samarbeidet med Trondheim fengsel og de innsatte som lot seg intervjue for å informere forestillingen Forsoning/Forvaring. I oppgaven vises det hvordan produsenten former bruken av historiene som blir gitt av informanter fra en
vanskeligstilt gruppe for å skape etisk teater. | |
dc.description.abstract | This thesis is about the producer as a contributor in a small democratic theatre group, the producer’s tasks in the production and the producers as a part of the artistic team. With a particular focus on the collaboration with Trondheim prison and the inmates who were interviewed to inform the play Forsoning/Forvaring. This with focus on how the producer shapes how the histories they provided, as a vulnerable group was used in order to create ethical theatre. | |
dc.language | | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Produsentens rolle i skapelsen av etisk teater | |
dc.type | Master thesis | |