dc.contributor.advisor | Bäckström, Mattias | |
dc.contributor.author | Brækkan, Anders Eriksrød | |
dc.date.accessioned | 2021-09-13T16:06:09Z | |
dc.date.available | 2021-09-13T16:06:09Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier | no.ntnu:inspera:68209027:22791695 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2775657 | |
dc.description.abstract | I denne oppgaven har jeg gått inn på bruken av interaktivitet i museene, og spesifikt hvordan det brukes på Forsvarsmuseet Rustkammeret i Trondheim. Jeg har sett på hvordan teoretiske begreper som sensorisk formidling, analog og digital formidlingsform påvirker valget av interaktive stasjoner, og dets funksjon i utstillingen. Jeg har sett på utforming av interaktive metoder, med et fokus på digitale versjoner sett mot analoge, med de fordeler og ulemper de har. Jeg har også analysert tre utstillinger som står i Rustkammeret: hovedutstillingen i første etasje, og to interaktive utstillinger i den større hovedutstillingen. | |
dc.description.abstract | In this thesis I have investigated the usage of interactivity in museums, and specifically how it’s used at the defence museum Rustkammeret in Trondheim, Norway. I have looked into how theoretical terms such as sensory communication, analog and digital format influences the design of an interactive station, and its purpose in the exhibition. I have further looked into designs of interactive methods, with a focus on digital versions compared to analog, with its pros and cons. I have also analysed three exhibitions in the museum: it’s main exhibit on ground floor, and two interactive exhibitions within the larger. | |
dc.language | | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Bruk av digital interaktivitet på Forsvarsmuseet Rustkammeret i Trondheim | |
dc.type | Bachelor thesis | |