• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for sosiologi og statsvitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for sosiologi og statsvitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

1-til-1: Et case-studie av fenomenet kundeklubb

Soleglad, Cathrine
Master thesis
View/Open
650252_FULLTEXT01.pdf (Locked)
URI
http://hdl.handle.net/11250/268718
Date
2013
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for sosiologi og statsvitenskap [2147]
Abstract
I denne masteroppgaven har jeg gjennomført en kvalitativ studie av fenomenet kundeklubb. Studien tar for seg kundeklubber på kjøpesentre, og ser nærmere på hvordan kundeklubber fungerer som kommunikasjonskanal.

Gjennom kvalitative intervjuer og informasjonsinnhenting har jeg gått i dybden på kundeklubber som en kanal mellom kunde og kjøpesenter, og fått fram ulike sider ved fenomenet. Problemstillingene for studien er ”Hva er en kundeklubb?” og ”Hvordan kommunisere ved hjelp av kundeklubb?”.

Av studien kommer det blant annet frem at kundeklubbens formål er å bidra til å øke kjøpesentrenes omsetning ved å trekke til seg gode kunder, men det er usikkert hvor stor effekt kundeklubben har for å bygge langvarige relasjoner med medlemmene. Studien foreslår også at budskapene bør tilpasses enda bedre til medlemmene for å kommunisere optimalt
Publisher
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Institutt for sosiologi og statsvitenskap

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit