• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A camera for a Knave: Documenting a fictional life.

Etwebi, Khaleel
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:53722238:38051473.pdf (6.764Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2669344
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for kunst- og medievitenskap [463]
Abstract
I denne oppgaven undersøker jeg hva som gjør Ken Loach’s Kes (1969) til en sosialrealistisk film. Jeg analyserer de filmatiske virkemidlene som regissøren har valgt å bruke og hans metode for å finne skuespillere og jobbe sammen med dem. Jeg undersøker også de dokumentariske elementene i filmen som Loach har hentet fra sine tidligere arbeid for BBC, og som bidrar til å gjøre Kes en sosialrealistisk film.
 
In this thesis I examine what makes Ken Loach’s Kes (1969) a social realist film. Analyzing the cinematic devices that the director had used or abandoned, his method of choosing and working with actors and inspecting as well the documentary elements that Loach brought from his previous work for BBC to make Kes a social realist film.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit