• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teater som musikk

Aksel Adrian Langum Øien
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:53759560:34487472.pdf (5.884Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2663742
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for kunst- og medievitenskap [469]
Abstract
Denne oppgaven tar for seg hva forståelsen av teater som musikk kan være og hvordan en slik forståelse kan brukes i praksis. NTNU har inngått et samarbeid med Cirka Teater og gitt meg mulighetene til å følge deres teaterproduksjon Fyr fra siste prøve-måneder til endelig forestilling ved Trøndelag Teater. Min oppgave som student i praksis har vært å reflektere rundt en videreformulering av produksjonen fra et musikkestetisk utgangspunkt, samt engasjert meg i produksjon av aktiviteter for barn og unge forbundet med forestillingens konsepter. Erfaringen fra denne perioden er subjektet i analysen som tar teoretisk utgangspunkt i musikkteater-professor David Roesners studier om musikalitet i teatret. Oppgaven belyser forståelsen av teater som musikk hos tre teaterskapere og hvordan deres prinsipper kan brukes i praksis.
 
This bachelor thesis is about the metaphorical comprehension of theatre as music and how this comprehension can be used in practice. A collaboration between NTNU and the local theatre group Cirka Teater has made it possible for me to attend their last months of rehearsals on their show Fyr up until their first shows at Trøndelag Teater. My tasks as a «student in practice» has been to pronounce the production from a musical aesthetic point of view as well as engaging in the production of kids activities related to the concepts of the performance. My experience of my work and my observations of the production is the subject of the analysis in the thesis, which facilitates the theory of professor in music theatre David Roesners research. The theory will be conceptualized through investigation of three different ways of understanding theatre as music and how these principles can be used in practice.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit