Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSørheim, Rogernb_NO
dc.contributor.authorNormann, Thomasnb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T14:28:39Z
dc.date.available2014-12-19T14:28:39Z
dc.date.created2013-06-16nb_NO
dc.date.issued2012nb_NO
dc.identifier629193nb_NO
dc.identifierntnudaim:7055nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/266285
dc.description.abstractNettverk er et begrep som stadig oftere blir brukt i medier og dagligtalen i Norge. Ens persons sosiale nettverk består av de mennesker han møter og har møtt: familie og venner, kollegaer og tidligere studiekamerater. Via disse menneskene kan en få tilgang til informasjon og tjenester – vi sier at nettverket bidrar til å skape verdi og er således å regne som en del av en persons sosiale kapital. I denne oppgaven ser vi på norske gründernettverk – nettverk som består av, og retter seg mot, gründere og entreprenører. Disse nettverkene jobber for at deres medlemmer skal få økt entreprenøriell suksess ved å arrangere nettverkstreff, kurs og foredrag. Oppgaven har sett på i hvilken grad gründerne benytter seg av disse nettverkene, og om de føler at de får noe ut av den tiden. Det er funnet at det finnes en lang rekke med slike nettverk i Norge, og at disse til sammen står bak svært mange arrangement. Gründerne bruker i snitt mer enn ni timer hver måned på disse arrangementene og andre ulike nettverksaktiviteter. Det er ingen av gründerne som mener at de sløser med tiden ved å delta på nettverksarrangment, men samtidig viser det seg at de har få forventninger, og at de ikke er bevisste på hvordan de skal benytte seg av nettverkene. Det blir også funnet at nettverkene er delaktig i å skape entreprenørielle muligheter, men det diskuteres om disse mulighetene kunne vært langt flere, dersom både nettverkene og deres medlemmer hadde vært mer bevisste på hvordan nettverket best burde brukes.nb_NO
dc.languagenobnb_NO
dc.publisherInstitutt for industriell økonomi og teknologiledelsenb_NO
dc.titleNorske gründernettverk og deres effektnb_NO
dc.title.alternativeNorwegian Entrepreneurial Networks and Their Effectsnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber68nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Institutt for industriell økonomi og teknologiledelsenb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel