Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStrøm, Bjarne
dc.contributor.authorLøwe, Vegard J.
dc.contributor.authorBlom, Herman M.
dc.contributor.authorJohnsen, Lars M.
dc.date.accessioned2020-07-08T16:01:08Z
dc.date.available2020-07-08T16:01:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2661493
dc.description.abstractStore klasser og få lærere per elev blir ofte brukt for å forklare svake elevprestasjoner. Denne kvantitative studien finner at det ikke er en signifikant sammenheng mellom klassestørrelse og skoleresultater hos norske elever. Videre ble det avdekket flere interessante sammenhenger, blant annet at tilgang på pc i klasserommet har en negativ effekt på leseferdigheter. Det statistiske grunnlaget bygger på seks ulike modeller som tar utgangspunkt i en additiv funksjon med relevante skolefaktorer.
dc.description.abstractLarge classes and few teachers per student are often used to explain poor student performance. This quantitative study finds that there is no significant correlation between class size and school results by Norwegian students. Furthermore, several interesting contexts were revealed, including that access to a PC in the classroom has a negative effect on reading skills. The statistical foundation is based on six different models that are based on an additive function with relevant school factors.
dc.publisherNTNU
dc.titleImpliserer mindre klasser bedre skoleresultater? - En kvantitativ studie av norske elever på 4. trinn
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel