Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBjarne Strøm
dc.contributor.authorSkånlund, Magnus
dc.date.accessioned2020-06-27T16:01:46Z
dc.date.available2020-06-27T16:01:46Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2659756
dc.description.abstractElevprestasjoner i skolen kan være et viktig mål på fremtidig vekst i et land. Denne oppgaven ser på hvordan leseferdigheter hos 4. klasse-elever påvirkes av kjønn, klassestørrelse og inntekt. Gjennom analysen ser jeg at leseferdighetene variere mellom kjønnene og at denne forskjellen er uavhengig av BNP-nivået i landet. Videre ser jeg også at leseferdighetene varierer med klassestørrelse og familieinntekt, men for disse faktorene så vil effekten også påvirkes av landets BNP-nivå. I denne oppgaven gjør jeg flere typer tester for å underbygge konklusjonene nevnt over.
dc.publisherNTNU
dc.titleAnalyse av hvordan elevprestasjoner i land med ulikt velstandsnivå avhenger av kjønn, inntekt og klassestørrelse
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel