Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFiskvik, Anne Margrete
dc.contributor.authorStark, Susanne Therese
dc.date.accessioned2020-02-12T15:00:58Z
dc.date.available2020-02-12T15:00:58Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2641408
dc.description.abstractOppgaven handler om bruk av språk i danseundervisning og undersøker problemstillingen: Hvilken plass har språket i danseundervisning i den videregående skolen i dag, og på hvilken måte kan bruken av språk fremme læring hos elevene? Oppgaven ser på grunnleggende kommunikasjonsteori, læringsteorier med fokus på språk, resultat av intervju og observasjon i den videregående skolen, samt legger frem et forslag til arbeidsmodell for bruk av språk i danseundervisning.
dc.description.abstractThe thisis is about the use of language in dance education and are looking at the research question: What place do language have in dance education in high schools today, and in what way can language enhance the students learning? The thesis looks at basic communication theory, learning theories with language as a focus, results of interview and observation, and presents a suggestion for a working model for the use of language in dance education.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleMed språk som verktøy i danseundervisning
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel