Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMorud, Elin Bø
dc.contributor.authorEngvik, Gunnar
dc.date.accessioned2019-12-17T09:01:36Z
dc.date.available2019-12-17T09:01:36Z
dc.date.created2019-11-20T21:25:56Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationPaideia. 2019, (18), 38-49.nb_NO
dc.identifier.issn1904-9633
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2633534
dc.description.abstractHensikten med artikkelen er å undersøke og diskutere hvordan en skolebasert videreutdanning for praksislærere bidrar til utvikling i praksisveiledningen og i skolehverdagen, gjennom bruk av «Lesson Study». Analyser av intervjuer med seks praksislærere viser at videreutdanningen og deres arbeid med et utviklingsprosjekt med inspirasjon fra Lesson Study, har fått betydning for dialogen, for relasjonen og for den praktiske samhandlingen mellom praksislærer og praksisstudent. Den skolebaserte videreutdanningen bidrar til både en individuell og en organisatorisk utvikling. Ut fra dette bør praksislærernes læring organiseres som en skolebasert videreutdanning med strukturer og prosesser som støtter mulighetene til å se praksislærerens og skolens problemstillinger.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskolen i Innlandetnb_NO
dc.titleSkolebasert videreutdanning for praksislærere Utvikling i praksisveiledningen og i skolehverdagen gjennom bruk av «Lesson Study»? En case fra praksislærerutdanningen ved én av NTNUs universitetsskolernb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber38-49nb_NO
dc.source.journalPaideianb_NO
dc.source.issue18nb_NO
dc.identifier.cristin1750135
dc.description.localcodeThis article will not be available due to copyright restrictions (c) 2019 by Høgskolen i Innlandetnb_NO
cristin.unitcode194,67,80,0
cristin.unitnameInstitutt for lærerutdanning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel