Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEspen Martinsen
dc.contributor.advisorGodfrey Mugurusi
dc.contributor.authorTina Bryhn Bendixvold
dc.contributor.authorLina Sophie - Kathrin Dolaschinski
dc.contributor.authorKaroline Havnsund
dc.date.accessioned2019-09-19T14:02:54Z
dc.date.available2019-09-19T14:02:54Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2617864
dc.description.abstractDenne oppgaven er konfidensiell. I denne bacheloroppgaven tar vi for oss hvordan dagens mobilitetstilbud kan utvikles i fremtiden, ved at flere persontransportaktører kan samarbeide om å tilby sømløse dør-til-dør-løsninger, basert i ubenyttet transportkapasitet. Derfor har vi vært i kontakt med ulike aktører innen persontransport, og kartlagt deres holdninger til fremtidige aktørsamarbeid. Hva er fordelene og ulempene ved et aktørsamarbeid for en slik løsning? Dette er et sentralt spørsmål som denne oppgaven ønsker å besvare. Tema som blir belyst i oppgaven er blant annet hvordan tankegangen rundt mobilitet i persontransporten og hvordan man kan reise i Norge uten en egen personbil i framtiden. Vi har sett på hvem som skal ta ansvar for utviklingen på tvers av eksisterende kollektivtilbud og framtidige mobilitetsaktører. I innledningen vil vi presentere problemstillingen som denne oppgaven omhandler. Deretter presenteres relevant teori, som både er innenfor logistikk- og økonomifag. Metoden som er benyttet er kvalitativ dybdeintervju med utvalgte persontransportaktører. Både ansikt til ansikt og telefon. I hoveddelen, som er en analyse- og drøftingsdel vil vi knytte innsamlet informasjon til teori for å besvare problemstillingen. Videre samle alt i en konklusjon og et råd til Opplandstrafikk.
dc.description.abstractThis assignment is confidential. In this bachelor's thesis, we will consider how today's mobility services can be developed in the future, by several passenger transport operators working together to offer seamless door-to-door solutions, based on unused transport capacity. Therefore, we have been in contact with various operators in the field of passenger transport, and surveyed their attitudes to future operators cooperation. What are the advantages and disadvantages of a operators collaboration for such an solution? This is a key question that this task tries to answer. Topics that are highlighted in the thesis include how the mindset of mobility in passenger transport and how to travel in Norway without a separate passenger car in the future. We have looked at who will take responsibility for the development across existing public transport services and future mobility actors. In the introduction, we will present the problem that this thesis deals with. Subsequently, relevant theory is presented, which is both within logistics and economics subjects. The method used is a qualitative in-depth interview with selected person transport operators. Both face to face and via telephone. In the main part, which is an analysis and discussion part, we will link collected information to theory to answer the problem. Furthermore, gather everything in a conclusion and a advice for Opplandstrafikk.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleEn studie om samarbeid blant persontransportaktører for å skape mobilitetsløsninger
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel