dc.contributor.advisor | Andresen, Christer Bakke | |
dc.contributor.author | Gravdal, Kevin M. | |
dc.date.accessioned | 2019-08-24T14:01:31Z | |
dc.date.available | 2019-08-24T14:01:31Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2610588 | |
dc.description.abstract | Målet med denne oppgaven er å se på hvordan moderne filmer er relatert til western sjangeren ved å analysere bruken av ikonografi i filmene; The Searchers (John Wayne, 1956) og No Country for Old Men (Etan Coen & Joel Coen, 2007). Til slutt vil jeg diskutere om western sjangeren er død, eller om den har forandret seg på noen måte og hvordan disse filmene burde bli merket som. | |
dc.description.abstract | The purpose of this assignment is to look at how modern movies are related to the Western genre by looking at the iconography in the films; The Searchers (John Wayne, 1956) and No Country for Old Men (Ethan Coen & Joel Coen, 2007). In the end I will discuss if the Western genre is dead, or if it has changed i any way and how these movies should be labeled. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Westerns Midtlivskrise | |
dc.type | Bachelor thesis | |