Show simple item record

dc.contributor.advisorLasse Hodne
dc.contributor.authorPetter Karstensen
dc.date.accessioned2019-08-24T14:01:20Z
dc.date.available2019-08-24T14:01:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610572
dc.description.abstractOppgaven observerer Francesco Borrominis kirke San Carlo alle Quattro Fontane i lys av en humanistisk arkitekturteori. Jeg ser i hvilken grad kirken harmonerer med de klassiske arkitekturprinsippene slik disse ble formidlet i renessansen. Dette gjøres ved bruk av teorier fra den første humanistiske teoretikeren, Alberti og den siste store humanistiske teoretikeren, Palladio. Jeg har et særlig fokus på byggets harmoni.
dc.description.abstractThe thesis observes Francesco Borromini's Church of San Carlo all Quattro Fontane in the light of a humanistic architecture theory. I will see to what extent the church is in harmony with the classical architectural principles as understood in the Renaissance. This is done by using theories from the first humanistic theorist, Alberti and the last great humanistic theorist, Palladio. For the most part I will focus on the building's harmony.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleSan Carlo alle Quattro Fontane observert fra renessansens øyne
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record