Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorGustav Svihus Borgersen
dc.contributor.author10017
dc.date.accessioned2019-08-24T14:00:55Z
dc.date.available2019-08-24T14:00:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610544
dc.description.abstractI denne oppgaven har jeg undersøkt problemstillingen: Hvordan kan man bli en anerkjent kunstner gjennom selvpromotering på sosiale medier? For å svare på denne problemstillingen har jeg gjort en case studie av Trondheimskunstneren Ståle Gerhardsens bruk av de sosiale mediene Instagram og Facebook. Jeg har brukt teorier der jeg ser på uformelle og profesjonelle Instagrambilder, snapshots, det offentlige og private, og sosiale mediers logikk. I denne oppgaven har jeg funnet ut at Ståle Gerhardsen bruker sosiale medier på en måte som gjør at han fremstår som veldig genuin og autentisk. Dette har resultert i at han har skapt en fanskare som liker den personen han fremstår som og det han driver med. Denne gruppen har etter hvert vokst seg såpass stor at Gerhardsen ikke kan bli ignorert av den etablerte kunstverden og blir sluppet inn i varmen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleSelvpromotering i sosiale medier
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel