Show simple item record

dc.contributor.authorDe Lange, Petter Eilif
dc.contributor.authorReite, Endre Jo
dc.date.accessioned2019-07-09T07:02:11Z
dc.date.available2019-07-09T07:02:11Z
dc.date.created2019-01-02T11:24:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationSamfunnsøkonomen. 2018, 32 (6), 34-43.nb_NO
dc.identifier.issn1890-5250
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2603811
dc.description.abstractFlere banker har lagt ned bankfilialer, og begrunner kostnadskutt med mer selvbetjente kunder. Lokalsamfunn argumenterer for bankfilialenes betydning, men fører nedleggelsene fortsatt til kundeavgang? Vi sammenligner utvikling i markedsandel i kommuner med kontornedleggelse mot et sett kontrollkommuner uten kontornedleggelse. Vi finner støtte i empiriske data for en vesentlig reduksjon i markedsandel når kontorer legges ned og vi finner at effekten ikke har avtatt de siste årene, selv om kundene bruker bankfilialen i mindre grad. Vi finner også at bankene som legger ned kontorer er mindre attraktive for nye kunder.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherSamfunnsøkonomenes Foreningnb_NO
dc.titleHvordan påvirker nedleggelse av bankkontor valg av boliglånsbanknb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionacceptedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber34-43nb_NO
dc.source.volume32nb_NO
dc.source.journalSamfunnsøkonomennb_NO
dc.source.issue6nb_NO
dc.identifier.cristin1648379
dc.description.localcodeThis article will not be available due to copyright restrictions (c) 2017 by Samfunnsøkonomenes Foreningnb_NO
cristin.unitcode194,60,15,0
cristin.unitnameInstitutt for internasjonal forretningsdrift
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record