Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBucciarelli, Melania
dc.contributor.authorHeggen, Mads
dc.date.accessioned2019-05-24T14:00:42Z
dc.date.available2019-05-24T14:00:42Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2598715
dc.description.abstractOppgaven tar for seg dagligivet til venetianske musikere i og rundt perionden 1650 til 1750, hvor livet til de mannelige og kvinnelige musikerene settes opp mot hverandre, hvor likheter og forskjeller trekkes frem. Kvinner hadde både her og i resten av Italia en relativt unik posisjon. Venezia var på denne tiden en kulturhovedstad i Europa, og trakk til seg mange tilreisende musikere – i grove trekk takket være hva i dag refferer til som «den venetianske myte».
dc.description.abstractThe thesis portrays the daily life of Venetian musicians in and around the period 1650 to 1750. The thesis further compares the life of men and women musician, outlining differences and similarities. Women musicians were in a rather unique position not just in Venice, but also in Italy in general. During this period, Venice was a cultural capital in Europe and attracted numerous musicians across Europe, mainly due to what we today refer to as "the myth of Venice".
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleDagliglivet til venetianske musikere i og rundt perioden 1650 til 1750, med fokus på instrumentalmusikk
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel