Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSamuelsen, Anne Sofie
dc.contributor.authorBargel, Helen Lovise
dc.date.accessioned2019-05-02T10:30:56Z
dc.date.available2019-05-02T10:30:56Z
dc.date.created2018-11-21T14:23:47Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationPsykologi i kommunen. 2018, 53 (2), 19-26.nb_NO
dc.identifier.issn1892-3364
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2596291
dc.description.abstractIndividrettet- og systemrettet arbeid er ofte satt opp mot hverandre som to ulike tilnærmingsmåter i spesialpedagogisk arbeid, samtidig er tilnærmingsmåtene i begrenset grad operasjonalisert. I denne artikkelen forsøker vi å klargjøre og omforene begrepene, gjennom et historisk tilbakeblikk på ulike spesialpedagogiske perspektiver og den påvirkning disse har hatt på PP-tjenestens arbeidsmåter. Vi gjør til slutt et forsøk på å operasjonalisere individet i et systemetperspektiv gjennom en mal for sakkyndighetsarbeid i PPT.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherForlaget Skolepsykologinb_NO
dc.titleIndividet i et systemperspektiv, sakkyndighetsarbeid i PPTnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber19-26nb_NO
dc.source.volume53nb_NO
dc.source.journalPsykologi i kommunennb_NO
dc.source.issue2nb_NO
dc.identifier.cristin1633336
dc.description.localcodePublisert av Forlaget Skolepsykologinb_NO
cristin.unitcode194,67,70,0
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk og livslang læring
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpreprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel