dc.contributor.author | Samuelsen, Anne Sofie | |
dc.contributor.author | Bargel, Helen Lovise | |
dc.date.accessioned | 2019-05-02T10:30:56Z | |
dc.date.available | 2019-05-02T10:30:56Z | |
dc.date.created | 2018-11-21T14:23:47Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Psykologi i kommunen. 2018, 53 (2), 19-26. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1892-3364 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2596291 | |
dc.description.abstract | Individrettet- og systemrettet arbeid er ofte satt opp mot hverandre som to ulike tilnærmingsmåter i spesialpedagogisk arbeid, samtidig er tilnærmingsmåtene i begrenset grad operasjonalisert. I denne artikkelen forsøker vi å klargjøre og omforene begrepene, gjennom et historisk tilbakeblikk på ulike spesialpedagogiske perspektiver og den påvirkning disse har hatt på PP-tjenestens arbeidsmåter. Vi gjør til slutt et forsøk på å operasjonalisere individet i et systemetperspektiv gjennom en mal for sakkyndighetsarbeid i PPT. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Forlaget Skolepsykologi | nb_NO |
dc.title | Individet i et systemperspektiv, sakkyndighetsarbeid i PPT | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 19-26 | nb_NO |
dc.source.volume | 53 | nb_NO |
dc.source.journal | Psykologi i kommunen | nb_NO |
dc.source.issue | 2 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1633336 | |
dc.description.localcode | Publisert av Forlaget Skolepsykologi | nb_NO |
cristin.unitcode | 194,67,70,0 | |
cristin.unitname | Institutt for pedagogikk og livslang læring | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | preprint | |
cristin.qualitycode | 1 | |