Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFrostad, Per
dc.contributor.authorMjaavatn, Per Egil
dc.date.accessioned2019-05-02T10:16:12Z
dc.date.available2019-05-02T10:16:12Z
dc.date.created2018-05-29T13:13:16Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationPsykologi i kommunen. 2018, 53 (2), 27-40.nb_NO
dc.identifier.issn1892-3364
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2596284
dc.description.abstractVed å betrakte bortvalg fra videregående skole som sluttpunktet i en prosess rettes oppmerksomheten mot faktorer som går forut for beslutningen om å slutte. I dette prosjektet undersøker vi i hvilken grad faktorer knyttet til erfaringer både på ungdomsskolen og i videregående skole predikerer elevenes intensjon om å slutte før tiden etter et halvt år i VG1. Resultatene viser at elevenes engasjement for skolen, og deres opplevelse av støtte fra foreldre og lærere, er viktige faktorer. Opplevd ensomhet på VGS og elevenes evne til å takle motgang, ser ut til å være de to viktigste faktorene som predikerer hvorfor elever tenker på å slutte.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherForlaget Skolepsykologinb_NO
dc.titleFra ungdomsskolen til videregående skole - Faktorer som predikerer elevers intensjon om å slutte på skolennb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber27-40nb_NO
dc.source.volume53nb_NO
dc.source.journalPsykologi i kommunennb_NO
dc.source.issue2nb_NO
dc.identifier.cristin1587433
dc.description.localcodeStengt i påvente av riktig artikkel.nb_NO
cristin.unitcode194,67,70,0
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk og livslang læring
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel