• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Good mathematics teaching as constructed in Norwegian teachers’ discourses

Fauskanger, Janne; Mosvold, Reidar; Valenta, Anita; Bjuland, Raymond
Chapter
Published version
Åpne
Fauskanger (Låst)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2595042
Utgivelsesdato
2018
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for lærerutdanning [1405]
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU [19849]
Sammendrag
This paper explores the notion of good mathematics teaching as constructed in the discourses of practicing Norwegian mathematics teachers. Analyses of data from group interviews show that the teachers tend to conceptualize good mathematics teaching in terms of structuring lessons, differentiating in accordance with individual students’ different needs, mathematical communication between teacher and students, as well as teachers’ use of tasks and resources. In addition to this, the teachers emphasize student engagement and students’ learning when discussing good mathematics teaching. Possible implications for these findings are discussed.
Utgiver
Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit