Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWifstad, Kristina
dc.contributor.authorHaugland, Lars Martin
dc.contributor.authorAalen, Petter
dc.contributor.authorGulbrandsen, Magnus
dc.contributor.authorUlstein, Heidi
dc.contributor.authorNilsen, Øyvind Lervik
dc.contributor.authorMelbø, Olaf
dc.contributor.authorWelde, Morten
dc.date.accessioned2019-02-22T09:33:06Z
dc.date.available2019-02-22T09:33:06Z
dc.date.created2018-12-04T11:07:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2586951
dc.description.abstractRv. 13 Hardangerbrua som krysser Hardangerfjorden i indre Hardanger, åpnet for trafikk august 2013. Brua erstattet fergesambandet Bruravik-Brimnes. Prosjektet ble hovedsakelig finansiert med bompenger, i tillegg til kommunale og fylkeskommunale midler og statlige midler. Det besto av en ny tofelts hengebru med gang- og sykkelveg over Hardangerfjorden, samt tilførselsveger som går rett inn i tunnel på begge sider av brua. Brua er om lag 1400 meter lang og er per november 2018 Norges lengste hengebru av sitt slag. På oppdrag for forskningsprogrammet Concept ved NTNU har Menon Economics evaluert rv. 13 Hardangerbrua med tilførselsveger.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherMenon Economicsnb_NO
dc.titleEvaluering av Rv. 13 Hardangerbruanb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber109nb_NO
dc.identifier.cristin1638863
cristin.unitcode194,64,91,0
cristin.unitnameInstitutt for bygg- og miljøteknikk
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel