Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHansen, Geir K.
dc.contributor.authorDybvik Frøyen, Rita Ann
dc.date.accessioned2018-10-24T13:16:09Z
dc.date.available2018-10-24T13:16:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2569374
dc.description.abstractOppgavens formål er å undersøke hvilke erfaringer to skoler med to ulike konsept har gjort med hensyn på utforming og undervisning. Oppgavens problemstilling: Hvilke erfaringer har man gjort med ulike konsepter for utforming av skoler? Det er stilt to forskningsspørsmål: 1. Hva kjennetegner de ulike konseptene, og hva er begrunnelsen for valg av løsningene? 2. Hvilke erfaringer har man med de ulike løsningene? For å besvare spørsmålene er det benyttet både kvantitative og kvalitative metoder. Funnene tyder på at selv om utforming og organisering er ulike, er brukerne fornøyd med skolebygget sitt. Skolene finner sin måte å løse oppgavene med å undervise elevene og tilpasser seg de muligheter og begrensninger som skolebygget har. Hovedfunn som utpekte seg var at store klasserom, mange grupperom, dagslys, og utsikt er positive erfaringer som bør vektlegges.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.titleTo skoler. To konsepter. Ulike erfaringer.nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Teknologi: 500::Bygningsfag: 530::Arkitektur og bygningsteknologi: 531nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel