To skoler. To konsepter. Ulike erfaringer.
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2569374Utgivelsesdato
2018Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Oppgavens formål er å undersøke hvilke erfaringer to skoler med to ulike konsept har gjort med hensyn på utforming og undervisning.
Oppgavens problemstilling: Hvilke erfaringer har man gjort med ulike konsepter for utforming av skoler?
Det er stilt to forskningsspørsmål: 1. Hva kjennetegner de ulike konseptene, og hva er begrunnelsen for valg av løsningene? 2. Hvilke erfaringer har man med de ulike løsningene?
For å besvare spørsmålene er det benyttet både kvantitative og kvalitative metoder. Funnene tyder på at selv om utforming og organisering er ulike, er brukerne fornøyd med skolebygget sitt. Skolene finner sin måte å løse oppgavene med å undervise elevene og tilpasser seg de muligheter og begrensninger som skolebygget har. Hovedfunn som utpekte seg var at store klasserom, mange grupperom, dagslys, og utsikt er positive erfaringer som bør vektlegges.