• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Senter for eiendomsutvikling og -forvaltning
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Senter for eiendomsutvikling og -forvaltning
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

To skoler. To konsepter. Ulike erfaringer.

Dybvik Frøyen, Rita Ann
Master thesis
Thumbnail
View/Open
2018_EVU_Masteroppgave_RitaDFrøyen.pdf (2.542Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2569374
Date
2018
Metadata
Show full item record
Collections
  • Senter for eiendomsutvikling og -forvaltning [256]
Abstract
Oppgavens formål er å undersøke hvilke erfaringer to skoler med to ulike konsept har gjort med hensyn på utforming og undervisning.

Oppgavens problemstilling: Hvilke erfaringer har man gjort med ulike konsepter for utforming av skoler?

Det er stilt to forskningsspørsmål: 1. Hva kjennetegner de ulike konseptene, og hva er begrunnelsen for valg av løsningene? 2. Hvilke erfaringer har man med de ulike løsningene?

For å besvare spørsmålene er det benyttet både kvantitative og kvalitative metoder. Funnene tyder på at selv om utforming og organisering er ulike, er brukerne fornøyd med skolebygget sitt. Skolene finner sin måte å løse oppgavene med å undervise elevene og tilpasser seg de muligheter og begrensninger som skolebygget har. Hovedfunn som utpekte seg var at store klasserom, mange grupperom, dagslys, og utsikt er positive erfaringer som bør vektlegges.
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit