dc.contributor.advisor | Garbe, Eike Matthias | |
dc.contributor.author | Aarnes, Tormod Habbestad | |
dc.contributor.author | Ostnes, Jan Inge Einarsen | |
dc.contributor.author | Remmen, Mathias Johann Fjørtoft | |
dc.coverage.spatial | Norway, Møre og Romsdal | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2018-10-01T11:15:17Z | |
dc.date.available | 2018-10-01T11:15:17Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2565475 | |
dc.description.abstract | Bachelorrapporten omhandler en dynamisk analyse av distribusjonsnettet i området rundt fergekaiene på Eidsdal og Linge. Den dynamiske analysen er utført på bakgrunn av planlagt elektrisk ferge på denne strekningen. Analysen gir svar på dagens tilstand i det aktuelle distribusjonsnettet og hvordan ulike ladealternativer påvirker nettet.
De to ulike ladealternativene som vurderes er direktelading fra distribusjonsnettet og lading via en batteribank. Direktelading vil gi større påkjenning på kraftnettet, mens en batteribank vil gi mindre påkjenning, men sannsynlig ha høyere drifts-, og vedlikeholdskostnader.
Analysen viser hvordan spenningsfallet, generatorene og andre komponenter blir påvirket. Den tar ikke hensyn til strømvarmetap og termisk belastning. Resultatene viser at distribusjonsnettet må oppgraderes uansett valg av ladeløsning. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | Kraftnett | nb_NO |
dc.subject | Ladestasjon | nb_NO |
dc.subject | Elektronisk ferge | nb_NO |
dc.title | Analyse av kraftnett ved tilkobling av ladestasjon for elektrisk ferge | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Teknologi: 500::Elektrotekniske fag: 540::Elkraft: 542 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 161 | nb_NO |