Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorGarbe, Eike Matthias
dc.contributor.authorAarnes, Tormod Habbestad
dc.contributor.authorOstnes, Jan Inge Einarsen
dc.contributor.authorRemmen, Mathias Johann Fjørtoft
dc.coverage.spatialNorway, Møre og Romsdalnb_NO
dc.date.accessioned2018-10-01T11:15:17Z
dc.date.available2018-10-01T11:15:17Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2565475
dc.description.abstractBachelorrapporten omhandler en dynamisk analyse av distribusjonsnettet i området rundt fergekaiene på Eidsdal og Linge. Den dynamiske analysen er utført på bakgrunn av planlagt elektrisk ferge på denne strekningen. Analysen gir svar på dagens tilstand i det aktuelle distribusjonsnettet og hvordan ulike ladealternativer påvirker nettet. De to ulike ladealternativene som vurderes er direktelading fra distribusjonsnettet og lading via en batteribank. Direktelading vil gi større påkjenning på kraftnettet, mens en batteribank vil gi mindre påkjenning, men sannsynlig ha høyere drifts-, og vedlikeholdskostnader. Analysen viser hvordan spenningsfallet, generatorene og andre komponenter blir påvirket. Den tar ikke hensyn til strømvarmetap og termisk belastning. Resultatene viser at distribusjonsnettet må oppgraderes uansett valg av ladeløsning.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectKraftnettnb_NO
dc.subjectLadestasjonnb_NO
dc.subjectElektronisk fergenb_NO
dc.titleAnalyse av kraftnett ved tilkobling av ladestasjon for elektrisk fergenb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Teknologi: 500::Elektrotekniske fag: 540::Elkraft: 542nb_NO
dc.source.pagenumber161nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel