Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHanem, Guri Ellen
dc.contributor.authorDahlstrøm, Mathias
dc.date.accessioned2018-06-27T13:32:22Z
dc.date.available2018-06-27T13:32:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2503385
dc.description.abstractHumor i reklamefilm oppleves som et sterkt virkemiddel som har stor påvirkning på hvordan reklamefilmen kommuniserer. Humor kan fremkalle alt fra et forsonlig smil til en latterkule. I denne oppgaven vil jeg se nærmere på hvordan humor benyttes i reklamefilmer. Ved å ananlysere Lotto-reklamene fra 1993-2009, med støtte fra filmvitenskaplig teori og humorteori, håper jeg å kunne belyse viktige aspekter om hvordan reklamefilmene benytter humor i sin kommunikasjon.nb_NO
dc.description.abstractHumor is a common occurrence in commercials world wide. This master thesis will analyze the norwegian lottery commercials from 1993-2009 as a case study, in order to better understand the common purpose of humor in commercials.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.subjectLottonb_NO
dc.subjectReklamefilmnb_NO
dc.subjectKarakterengasjementnb_NO
dc.subjectSympatistrukturnb_NO
dc.subjectHumornb_NO
dc.subjectKarakterernb_NO
dc.subjectPengespillnb_NO
dc.subjectNorsk Tippingnb_NO
dc.titleDet er lov å drømme! En analyse av humor sin funksjon i Lotto-reklamefilmene fra 1993-2009nb_NO
dc.title.alternativeDream on!nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel