dc.contributor.author | Evensen, Lars Sigfred | |
dc.date.accessioned | 2018-03-27T12:06:58Z | |
dc.date.available | 2018-03-27T12:06:58Z | |
dc.date.created | 2014-11-26T10:21:58Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7099-784-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2492244 | |
dc.description.abstract | Når vurdering skal tjene læring, kommer spørsmål om validitet mer i forgrunnen. Denne artikkelen drøfter validitetsutfordringer med utgangspunkt i Normprosjektet, hvor lærere ved 20 skoler bruker forventningsstandarder for elevers skriving som grunnlag for både undervisning og læring. Men kan slike standarder være bærekraftige på tvers av lokale læringsøkologier? Artikkelen presenterer en risikabel strategi som tar utgangspunkt i læreres erfaring og faglige samtaler med andre lærere. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Novus Forlag | nb_NO |
dc.relation.ispartof | Alle tiders norskdidaktiker. Festskrift til Frøydis Hertzberg på 70-årsdagen | |
dc.subject | Norskdidaktikk, skriveforskning | nb_NO |
dc.subject | Mother tongue education, research on mother tongue | nb_NO |
dc.subject | Vurdering | nb_NO |
dc.subject | Assessment | nb_NO |
dc.subject | Epistemologi | nb_NO |
dc.subject | Epistemology | nb_NO |
dc.subject | Validitet | nb_NO |
dc.subject | Validity | nb_NO |
dc.title | Men kan det komme noe godt fra lærerværelset? Om validitet i læreres vurdering | nb_NO |
dc.type | Chapter | nb_NO |
dc.description.version | acceptedVersion | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Anvendt språkvitenskap: 012 | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Applied linguistics: 012 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 245--257 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1177203 | |
dc.description.localcode | This chapter will not be available due to copyright restrictions (c) 2014 by Novus Forlag | nb_NO |
cristin.unitcode | 194,62,60,0 | |
cristin.unitname | Institutt for språk og litteratur | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | postprint | |
cristin.qualitycode | 1 | |