Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEvensen, Lars Sigfred
dc.date.accessioned2018-03-27T12:06:58Z
dc.date.available2018-03-27T12:06:58Z
dc.date.created2014-11-26T10:21:58Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbn978-82-7099-784-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2492244
dc.description.abstractNår vurdering skal tjene læring, kommer spørsmål om validitet mer i forgrunnen. Denne artikkelen drøfter validitetsutfordringer med utgangspunkt i Normprosjektet, hvor lærere ved 20 skoler bruker forventningsstandarder for elevers skriving som grunnlag for både undervisning og læring. Men kan slike standarder være bærekraftige på tvers av lokale læringsøkologier? Artikkelen presenterer en risikabel strategi som tar utgangspunkt i læreres erfaring og faglige samtaler med andre lærere.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNovus Forlagnb_NO
dc.relation.ispartofAlle tiders norskdidaktiker. Festskrift til Frøydis Hertzberg på 70-årsdagen
dc.subjectNorskdidaktikk, skriveforskningnb_NO
dc.subjectMother tongue education, research on mother tonguenb_NO
dc.subjectVurderingnb_NO
dc.subjectAssessmentnb_NO
dc.subjectEpistemologinb_NO
dc.subjectEpistemologynb_NO
dc.subjectValiditetnb_NO
dc.subjectValiditynb_NO
dc.titleMen kan det komme noe godt fra lærerværelset? Om validitet i læreres vurderingnb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.description.versionacceptedVersionnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Anvendt språkvitenskap: 012nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Applied linguistics: 012nb_NO
dc.source.pagenumber245--257nb_NO
dc.identifier.cristin1177203
dc.description.localcodeThis chapter will not be available due to copyright restrictions (c) 2014 by Novus Forlagnb_NO
cristin.unitcode194,62,60,0
cristin.unitnameInstitutt for språk og litteratur
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel