Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNygård, Gro
dc.date.accessioned2018-03-19T14:48:13Z
dc.date.available2018-03-19T14:48:13Z
dc.date.created2017-02-22T10:49:40Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1571-4667
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2491121
dc.description.abstractMange spanskstudenter synes det første året på universitetet er svært utfordrende. De fleste som tar spansk årsstudium på NTNU kommer rett fra videregående skole og har ofte praktisert lite spontan muntlig tale. Undervisning på universitetet har tradisjonelt vært preget av tavleundervisning og forelesning. Nå er det power point, mer studentaktivitet og obligatorisk arbeid som gjelder – men studentene prater fremdeles lite spansk. Noen studenter går gjennom hele semesteret uten at de i det hele tatt har snakket spansk. Hvordan kan studentene hjelpes til å snakke mer? Jeg vil i dette innlegget fortelle om hvordan jeg har organisert gruppeundervisninga i et spanskemne på en slik måte at studentene ”tvinges” til å snakke mer spansk. Dette gjøres blant annet ved hjelp av gruppelogg, google docs og kollokviegrupper. Jeg vil vise eksempler og reflektere over resultatene med prosjektet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherMinisterio de Educación, Cultura y Deportenb_NO
dc.titleHvordan få studenter i spansk på universitetsnivå til å øke sine ferdigheter i spontan muntlig tale og interaksjon? Et forsøk på å la studentene ta styringennb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.journalRevista redELEnb_NO
dc.identifier.cristin1453033
dc.description.localcodePublished by Norsk Betongforening.Ministerio de Educación y Ciencia. Copyright the authors.nb_NO
cristin.unitcode194,62,60,0
cristin.unitnameInstitutt for språk og litteratur
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel