dc.contributor.author | Nygård, Gro | |
dc.date.accessioned | 2018-03-19T14:48:13Z | |
dc.date.available | 2018-03-19T14:48:13Z | |
dc.date.created | 2017-02-22T10:49:40Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 1571-4667 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2491121 | |
dc.description.abstract | Mange spanskstudenter synes det første året på universitetet er svært utfordrende. De fleste som tar spansk årsstudium på NTNU kommer rett fra videregående skole og har ofte praktisert lite spontan muntlig tale. Undervisning på universitetet har tradisjonelt vært preget av tavleundervisning og forelesning. Nå er det power point, mer studentaktivitet og obligatorisk arbeid som gjelder – men studentene prater fremdeles lite spansk. Noen studenter går gjennom hele semesteret uten at de i det hele tatt har snakket spansk. Hvordan kan studentene hjelpes til å snakke mer? Jeg vil i dette innlegget fortelle om hvordan jeg har organisert gruppeundervisninga i et spanskemne på en slik måte at studentene ”tvinges” til å snakke mer spansk. Dette gjøres blant annet ved hjelp av gruppelogg, google docs og kollokviegrupper. Jeg vil vise eksempler og reflektere over resultatene med prosjektet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Ministerio de Educación, Cultura y Deporte | nb_NO |
dc.title | Hvordan få studenter i spansk på universitetsnivå til å øke sine ferdigheter i spontan muntlig tale og interaksjon? Et forsøk på å la studentene ta styringen | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.source.journal | Revista redELE | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1453033 | |
dc.description.localcode | Published by Norsk Betongforening.Ministerio de Educación y Ciencia. Copyright the authors. | nb_NO |
cristin.unitcode | 194,62,60,0 | |
cristin.unitname | Institutt for språk og litteratur | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | postprint | |
cristin.qualitycode | 1 | |