Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGynnild, Vidar
dc.date.accessioned2018-01-23T14:55:45Z
dc.date.available2018-01-23T14:55:45Z
dc.date.created2017-11-13T08:55:47Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationNorsk pedagogisk tidsskrift. 2017, 101 (03), 225-238.nb_NO
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2479177
dc.description.abstractNasjonalt kvalifikasjonsrammeverk for livslang læring (NKR) beskriver læring på ulike nivå i høyere utdanning. Mens læringsmål tidligere var vanlig brukt, ble dette nå erstattet med begrepet læringsutbyttebeskrivelse. Artikkelen undersøker og analyserer begrepsbruken ut fra et empirisk og filosofisk ståsted. Kunnskapsdepartementet (KD) har definert kun ett begrep med spesifikke krav til utforming,og undersøkelsen viser at institusjonene sliter med en usikker og utilstrekkelig begrepsbruk. Artikkelen argumenterer for at virkeligheten er langt mer sammensatt og krever flere og mer nyanserte begreper. Artikkelens konstruktive bidrag består i et nytt, fenomenrelatert begrepssett som alternativ til KDs definisjon.nb_NO
dc.language.isomisnb_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetnb_NO
dc.titleLæringsmål eller læringsutbyttebeskrivelse? En empirisk, konstruktiv studie av begrepsbrukennb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionacceptedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber225-238nb_NO
dc.source.volume101nb_NO
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriftnb_NO
dc.source.issue03nb_NO
dc.identifier.doi10.18261/issn.1504-2987-2017-03-04
dc.identifier.cristin1513317
dc.description.localcode© Universitetsforlaget 2017. This is the authors' accepted and refereed manuscript to the article. The final publication is available at https://www.idunn.no/npt/2017/03/laeringsmaal_eller_laeringsutbyttebeskrivelsenb_NO
cristin.unitcode194,67,70,0
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk og livslang læring
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel