Show simple item record

dc.contributor.authorLangaas, Mette
dc.contributor.authorBuan, Aslak Bakke
dc.contributor.authorRønning, Frode
dc.contributor.authorTjelmeland, Håkon
dc.contributor.authorSkauvold, Jacob
dc.contributor.authorThaule, Marius
dc.date.accessioned2018-01-03T12:02:05Z
dc.date.available2018-01-03T12:02:05Z
dc.date.created2017-11-22T09:53:50Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2535-4108
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2474347
dc.description.abstractFor studenter ved sivilingeniørutdanningen ved NTNU inngår fem grunnemner i matematikk i studieplanen. Tre av disse emnene, Matematikk 1 (første semester, 1700 studenter), Matematikk 2 (andre semester, 1400 studenter) og Statistikk (800 studenter i tredje og fjerde semester), har i 2014-2016 gått gjennom store endringer av pedagogisk art i NTNU-prosjektet KTDiM (Kvalitet, tilgjengelighet og differensiering i grunnundervisningen i matematikk). Hovedmålet i prosjektet har vært å øke læringsutbyttet for studentene, sammenlignet med klassiske undervisningsopplegg. Tanken er at det økte læringsutbyttet kommer fordi studentene utvikler dypere forståelse for matematiske begreper og prosesser, noe som igjen gjør dem bedre skikket enn tidligere til å bruke matematikk og statistikk i anvendelser. Studentenes egenrapporterte aktivitet og preferanser, og tall for bruk av de elektroniske ressursene, danner grunnlaget for konklusjonene vi trekker om studentenes holdning til og bruk av læringsressursene i grunnutdanningen i matematikk.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleLæringsressurser i grunnutdanningen i matematikk - kvalitet, tilgjengelighet og differensieringnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.volume1nb_NO
dc.source.journalLæring om læringnb_NO
dc.identifier.cristin1517062
dc.description.localcode© 2017 The Authors. Published by NTNU. This is an open access article under the CC-BY-NC-ND 4.0 license http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/nb_NO
cristin.unitcode194,63,15,0
cristin.unitnameInstitutt for matematiske fag
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal