Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorØstern, Tone Pernille
dc.contributor.authorHovik, Lise
dc.date.accessioned2017-12-21T09:46:04Z
dc.date.available2017-12-21T09:46:04Z
dc.date.created2017-12-20T06:57:40Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationJournal for Research in Arts and Sports Education. 2017, 1 (2017) 43-58.nb_NO
dc.identifier.issn2535-2857
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2473463
dc.description.abstractBaby Body var et kunstnerisk forskningsprosjekt som resulterte i en forestilling med samme navn for de aller yngste barna (0-3 år). Fire kunstnere, av dem to kunstner-forskere, var særlig involvert i prosessen med å skape forestillingen; en kreativ leder/koreograf/regissør (forfatter 1, Tone), en danser/koreograf (Live), en musiker/komponist (Luis) og en dramaturg (forfatter 2, Lise). I prosessen jobbet vi aktivt med å la med stå sentralt: å gjøre noe med materialer, å skape med hverandre, å velge virkemidler med de bevegelser som oppstår, å la både mennesker og materialer ha agens i prosessen. Kunnskapsbidraget med artikkelen er å forsøke å forstå med som en metodologisk agent. Både i den kunstneriske forskningsprosessen og i denne artikkelen er følgende forskningsspørsmål veiledende: Hvordan fungerer «med» som metodologisk agent i forskende og skapende prosesser i Baby Body? Nøkkelord: Kunstnerisk forskning; koreografi; dramaturgi; intra-aksjon; diffraktiv analysenb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherCappelen Damm Akademisk (NOASP)nb_NO
dc.relation.urihttps://doi.org/10.23865/jased.v1.906
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMed-koreografi og med-dramaturgi som diffraksjonnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber43-58nb_NO
dc.source.volume1 (2017)nb_NO
dc.source.journalJournal for Research in Arts and Sports Educationnb_NO
dc.identifier.doi10.23865/jased.v1.906
dc.identifier.cristin1530086
dc.description.localcode© 2017 T.P. Østern og L. Hovik. This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/)nb_NO
cristin.unitcode194,67,80,0
cristin.unitnameInstitutt for lærerutdanning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal