dc.contributor.author | Østern, Tone Pernille | |
dc.contributor.author | Hovik, Lise | |
dc.date.accessioned | 2017-12-21T09:46:04Z | |
dc.date.available | 2017-12-21T09:46:04Z | |
dc.date.created | 2017-12-20T06:57:40Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Journal for Research in Arts and Sports Education. 2017, 1 (2017) 43-58. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 2535-2857 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2473463 | |
dc.description.abstract | Baby Body var et kunstnerisk forskningsprosjekt som resulterte i en forestilling med samme navn for de aller yngste barna (0-3 år). Fire kunstnere, av dem to kunstner-forskere, var særlig involvert i prosessen med å skape forestillingen; en kreativ leder/koreograf/regissør (forfatter 1, Tone), en danser/koreograf (Live), en musiker/komponist (Luis) og en dramaturg (forfatter 2, Lise). I prosessen jobbet vi aktivt med å la med stå sentralt: å gjøre noe med materialer, å skape med hverandre, å velge virkemidler med de bevegelser som oppstår, å la både mennesker og materialer ha agens i prosessen. Kunnskapsbidraget med artikkelen er å forsøke å forstå med som en metodologisk agent. Både i den kunstneriske forskningsprosessen og i denne artikkelen er følgende forskningsspørsmål veiledende: Hvordan fungerer «med» som metodologisk agent i forskende og skapende prosesser i Baby Body? Nøkkelord: Kunstnerisk forskning; koreografi; dramaturgi; intra-aksjon; diffraktiv analyse | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Cappelen Damm Akademisk (NOASP) | nb_NO |
dc.relation.uri | https://doi.org/10.23865/jased.v1.906 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Med-koreografi og med-dramaturgi som diffraksjon | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 43-58 | nb_NO |
dc.source.volume | 1 (2017) | nb_NO |
dc.source.journal | Journal for Research in Arts and Sports Education | nb_NO |
dc.identifier.doi | 10.23865/jased.v1.906 | |
dc.identifier.cristin | 1530086 | |
dc.description.localcode | © 2017 T.P. Østern og L. Hovik. This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/) | nb_NO |
cristin.unitcode | 194,67,80,0 | |
cristin.unitname | Institutt for lærerutdanning | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |