dc.contributor.author | Østern, Tone Pernille | |
dc.contributor.author | Hovik, Lise | |
dc.date.accessioned | 2017-12-21T08:40:15Z | |
dc.date.available | 2017-12-21T08:40:15Z | |
dc.date.created | 2017-11-28T14:01:43Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Journal for Research in Arts and Sports Education. 2017, 1 (2017) 43-58. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 2535-2857 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2473392 | |
dc.description.abstract | Baby Body var et kunstnerisk forskningsprosjekt som resulterte i en forestilling med samme navn for de aller yngste barna (0-3 år). Fire kunstnere, av dem to kunstner-forskere, var særlig involvert i prosessen med å skape forestillingen; en kreativ leder/koreograf/regissør (forfatter 1, Tone), en danser/koreograf (Live), en musiker/komponist (Luis) og en dramaturg (forfatter 2, Lise). I prosessen jobbet vi aktivt med å la med stå sentralt: å gjøre noe med materialer, å skape med hverandre, å velge virkemidler med de bevegelser som oppstår, å la både mennesker og materialer ha agens i prosessen. Kunnskapsbidraget med artikkelen er å forsøke å forstå med som en metodologisk agent. Både i den kunstneriske forskningsprosessen og i denne artikkelen er følgende forskningsspørsmål veiledende: Hvordan fungerer «med» som metodologisk agent i forskende og skapende prosesser i Baby Body? Nøkkelord: Kunstnerisk forskning; koreografi; dramaturgi; intra-aksjon; diffraktiv analyse | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Cappelen Damm Akademisk | nb_NO |
dc.relation.uri | https://doi.org/10.23865/jased.v1.906 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Med-koreografi og med-dramaturgi som diffraksjon – med som metodologisk agent for skapende og forskende prosesser i Baby Body | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 43-58 | nb_NO |
dc.source.volume | 1 (2017) | nb_NO |
dc.source.journal | Journal for Research in Arts and Sports Education | nb_NO |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.23865/jased.v1.906 | |
dc.identifier.cristin | 1519622 | |
dc.description.localcode | © 2017 T.P. Østern og L. Hovik. This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), allowing third parties to copy and redistribute the material in any medium or format and to remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially, provided the original work is properly cited and states its license. | nb_NO |
cristin.unitcode | 194,67,80,0 | |
cristin.unitname | Institutt for lærerutdanning | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |