dc.contributor.author | Fyhn, Håkon | |
dc.date.accessioned | 2017-04-27T11:00:22Z | |
dc.date.available | 2017-04-27T11:00:22Z | |
dc.date.created | 2016-11-04T12:17:41Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Etterklangen av det som er borte. I: Høyblokka Post-Mortem: Teater som ritual. Novus Forlag 2016 ISBN 978-82-7099-864-7. s. 95-114 | nb_NO |
dc.identifier.isbn | 978-82-7099-864-7 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2441064 | |
dc.description.abstract | Denne blokka har vært åsted for fødsel og død, lidelse og lettelse: et emosjonelt landemerke i Trondheim som til og med kunne sette Nidarosdomen i skyggen.
Da blokka skulle rives, gikk en gruppe kunstnere og forskere knyttet til NTNU, samt en prest, i gang med å samle inn minner fra blokka. Dette resulterte i en minneblogg der 200 minner ble delt. Samtidig ble det arrangert en storstilt avskjedsforestilling – en begravelse for Høyblokka der omtrent 1000 publikummere kom for å ta avskjed.
I denne boka belyser forskerne, kunstnerne og presten som deltok det som skjedde fra forskjellige perspektiver. Kapitlene knytter sammen de personlige fortellingene fra blokka, den kunstneriske utførelsen og teoretiske perspektiver i en helhet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Novus Forlag | nb_NO |
dc.relation.ispartof | Høyblokka Post-Mortem: Teater som ritual | |
dc.title | Etterklangen av det som er borte | nb_NO |
dc.type | Chapter | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 95-114 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1397329 | |
dc.description.localcode | Forlagets publiserte versjon | nb_NO |
cristin.unitcode | 194,62,40,0 | |
cristin.unitname | Institutt for tverrfaglige kulturstudier | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |